منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آموزش
اخبار
اخبار برگزیده
اداری و مالی
ادرس
اسلاید شو
اطلاعیه ها
برنامه ریزی
روابط عمومی
معرفی رشته ها
منو
هدر
همایش
هیات علمی
ورود
اخبار
1396/9/21 سه‌شنبه
شرکت در اجلاس سراسری نماز در شهرستان

.

اولین اجلاس شهرستانی نماز با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان،امام جمعه وفرماندارجاسک،علماء و روحانیون ،هیئات مذهبی ، رابط نماز ادارات و دانشجویان  سه شنبه 13 آذرماه سال جاری در سالن غدیر منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.
 دراین مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان،امام جمعه جاسک،ضمن تبریک فرارسیدن ولادت خجسته و پربرکت حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش،امامجعفر صادق(ع)،طی سخنانی پیرامون نماز، گفت:نماز در بین عبادات همچون خورشید می درخشد ورسول خدا(ص) پس از ورود به مدینه اولین کاری که انجام داده بودند بنای مسجد بود،مسجد دارالحکومه ودارالافتاع رسول خداست.
حجت الاسلام مناقبیان تصریح کرد:اولین کار صالحین در جامعه انسانی و اسلامی،اقامه نماز است و آنان نماز را
  پاس می داشتند.
وی با اشاره به جنگ صفین و اقامه نماز در این جنگ ،بیان کرد:وقتی امیر المومنین علی(ع) هنگام ظهر درهنگامه جنگ نمازرا اقامه می کند شخصی میگوید: الان چه موقع نماز است؟ و حضرت پاسخ میدهند که مگرغیر از این است که ما برای نماز می جنگیم.
در ادامه مراسم ،حجت الاسلام علی اکبرانصای راد،مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز با بیان سخنانی ابتداء در خصوص بیست وششمین اجلاس سراسری نماز، گفت: با عنایت به اینکه در آستانه این جلاس قرار داریم ،برگزاری همایش های پیش اجلاس در شهرستانها از مقدمات برگزاری هرچه بهتر اجلاس سراسری است و باید از همه ظرفیت های موجود در راستای برگزای بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی شهر بندرعباس ودر30 آذرماه جاری برگزار می شود، استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین با اشاره به موضوع اجلاس امسال که نماز و فضای مجازی نام گرفته است، افزود: در راستای تولیدات نرم افرازی و ایجاد فضاهای مجازی مرتبط با نماز،تلاش کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه اهمیت و نقش نماز برهمگان واضح و روشن است، تصریح کرد: نماز در روح و روان جامعه تاثیر گذار است به گونه ای که ارزش انسان به نمازی است که اقامه می کند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه اقامه صحیح نماز، بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی را از چهره جامعه می زداید افزود: امروز باید نگاه و نگرش درستی به نماز داشته باشیم، باید در مدارس، دانشگاه ها و حتی مساجد به فریضه الهی نماز توجه بیش از پیش صورت گیرد.
وی همچنین ابراز داشت: در دهه اول انقلاب علاقه و ارتباط بیشتری با فریضه واجب نماز وجود داشت اما هم اکنون آن صبغه خود را ندارد، بنابراین باید این شرایط را تغییر دهیم و نقاط ضعف را بررسی کنیم.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر